سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش خود را به نادانی و یقینتان را به شکّ تبدیل نکنید و چون دانستید، عمل کنید و چون یقین کردید، اقدام کنید . [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 94 مهر 6 , ساعت 10:58 صبح

مانتو مجلسی از جمله پوشش‌هایی است که خانم‌ها در ایران همواره استفاده می‌کنند. بیشترین لباسی که یک خانم در طول سال خریداری خواهد کرد، مانتو مجلسی است. اما معمولاً با بالا رفتن سن، وزن خانم‌ها نیز بالا و بالاتر خواهد رفت. بعضی از خانم‌ها در همه حال خوش اندام هستند و صرفاً با توجه به قد خود، مانتو مجلسی که می‌خواهند را انتخاب می‌کنند. اما بیشتر خانم‌ها به مرور زمان با وزن خود مشکل پیدا می‌کنند و تا فرصت پیدا کنند وزن خود را پایین بیاورند، باید از مانتو مجلسی مناسب استفاده نمایند. رنگ و طرح مانتو مجلسی بیشترین کمک را به متناسب نشان دادن اندام کمک می‌کند.

 

مانتو مجلسی مناسب خانم‌های چاق و درشت اندام

خانم‌های چاق، باید به دوخت مانتو مجلسی توجه کنند. پوشیدن یک مانتو مجلسی بسیار تنگ که بدن را بدقواره نشان می‌دهد، درست نیست. مانتو مجلسی باید اندام را متناسب نشان بدهد. مانتو مجلسی گشاد نیز به سرعت چاقی را لو خواهد داد و به نظر می‌رسد که انتخاب مناسبی برای مانتو مجلسی نیست.

 

خانم‌های چاق و درشت اندام، باید دست روی مانتو مجلسی بگذارند که به اندازه آنها دوخته شده است. مانتو مجلسی‌ های کشی و استرچ و کمرکشی اصلاً مناسب این خانم‌ها نیست. با پوشیدن این مانتو مجلسی ‌ها، حالت نامتناسبی در پوشش خود ایجاد می‌کنید که اصلاً مناسب نیست.

 

مانتو مجلسی نباید دارای راه راه‌های افقی باشد. راه راه افقی، عرض بدن را بیشتر نشان می‌دهد و باعث می‌شود چاق تر دیده شوید. کسانی از راه راه افقی استفاده می‌کنند که بسیار لاغر اندام هستند و یک مانتو مجلسی کمی گشاد انتخاب کرده اند. در عوض، از مانتو مجلسی با راه راه عمودی استفاده کنید. البته اگر بلند قد هستید، بهتر است سعی کنید از مانتو مجلسی راه راه عمودی استفاده نکنید، مگر این که مجبور باشید.

 

مانتو مجلسی خیلی کوتاه انتخاب نکنید. هر چه قدر مانتو مجلسی کوتاه تر باشد، شما را در راه رفتن بیشتر اذیت می‌کند. در عوض از مانتو مجلسی با شکاف‌های پهلو و جانبی استفاده کنید که کمی شیک تر به نظر برسید.  مانتو مجلسی با دامن کلوشن نیز گزینه مناسبی است. زیرا کمک می‌کند که حجم بالاتنه مانتو مجلسی کمتر دیده شود و بتوانید به راحتی مانتو مجلسی را تن کنید.

 

رنگ‌های مشکی و تیره، بهترین گزینه مانتو مجلسی برای خانم‌های چاق هستند. بهتر است خیلی هم تیره نپوشید که حالت مردگی به شما بدهد. رنگ سیاه می‌تواند کمی هم سرزنده یا براق باشد که شما را افسرده و ناراحت نشان ندهد و در عوض شما مانتو مجلسی را با انرژی و با روحیه نمایش دهد. 

 

مانتو مجلسی برای خانم‌های لاغر اندام

خانم‌های لاغر اندام معمولاً قد متوسط رو به بالایی دارند. در نتیجه پوشیدن مانتو مجلسی با راه راه عمودی را باید کنار بگذارند. مانتو مجلسی برای این خانم‌ها باید دارای راه راه افقی باشد. راه راه افقی کمک می‌کند که عرض بدن بیشتر دیده شود و در نتیجه لاغری فرد توی چشم نزند. اما اگر قد شما متوسط است، می‌توانید از یک راهکار ویژه استفاده نمایید. باز هم به دنبال مانتو مجلسی با راه راه افقی بگردید. اما این راه راه‌های افقی نباید شامل رنگ‌های متفاوت باشند. زیرا باعث می‌شود که قد شما کوتاه تر از حد معمول دیده شود. در عوض بهتر است مانتو مجلسی دو رنگ باشد و یا خط‌های افقی.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ